کلاس آموزشی آشنایی با مواریث فرهنگی برای دانش‌آموزان مدارس دهلران ایلام برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری دوره آموزش دانش‌آموزان مدارس شهرستان دهلران در راستای آشنایی این دانش‌آموزان با مواریث فرهنگی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دهلران اقدام به طرح آموزش دانش‌آموزان در راستای آشنایی آنان با فرهنگ و پیشینه تاریخی و همچنین مواریث فرهنگی در سطح مدارس شهرستان کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این طرح در راستای فرهنگ‌سازی در مورد چگونگی حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و آشنایی دانش آموزان پیشینه تاریخی فرهنگی خود و احساس مسئولیت در قبال آن با حضور کارشناسان مجرب انجام شد.

شریفی تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم برای رسیدن هر جامعه‌ای به اهداف بزرگ را سرمایه‌گذاری و آموزش دانش‌آموزان به‌ویژه آشنا کردن آن‌ها با میراث‌فرهنگی دانست.

او گفت: همکاری‌های ویژه این اداره‌کل و مدارس استان باعث افزایش اطلاعات به‌روز و شگرف در عرصه آموزش تاریخ به دانش‌آموزان و ایجاد زمینه‌های همکاری تخصصی خواهد بود.

شریفی اضافه کرد: اهمیت آموزش تاریخ و فعالیت‌های ترویجی در راستای ارتقای سواد تاریخی عمومی بر کسی پوشیده نیست، در این میان دانش‌آموزان جایگاه ویژه‌ای در این انتقال فرهنگی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha