لزوم ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مناسب گردشگری در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های ایوان و چوار الزامی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز ۱۹ دی‌ماه از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های ایوان و چوار در راستای ارتقای و توسعه صنعت گردشگری، همچنین ایجاد واحدهای گردشگری به‌ویژه در راستای سامان‌دهی مجتمع‌های بهداشتی و کارگاه‌های صنایع‌دستی و همچنین حمایت ویژه برای تقویت این زیرساخت‌ها بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در حاشیه این بازدید گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان با حمایت‌های ویژه مسئولان باید تقویت شود.

شریفی زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان‌ها را یکی از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان دانست و اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری یکی از راهکارهای مهم توسعه استان ایلام است.

او افزود: طرح‌های بهسازی و ترمیم زیرساخت‌های گردشگری در استان در حال اجراست که با اتمام آنها، تحولی گردشگری ایلام ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در محورهای گردشگری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

شریفی تصریح کرد: حمایت موثر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق گردشگری براساس طرح جامع مصوب منطقه از دیگر برنامه‌ها در راستای توسعه زیرساخت‌های بخش گردشگری استان محسوب می‌شود.

او با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه موجود در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان‌ها گفت: این شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بحث گردشگری، صنایع‌دستی و اماکن زیارتی از پتانسیل خوبی برخوردار هستند و با توجه به وجود مکان‌های تاریخی، مذهبی شاخص و گردشگری زمینه خوبی برای توسعه صنعت توریست دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیئت همراه و همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از مجتمع‌ها و تأسیسات گردشگری و همچنین مجتمع‌های بین‌راهی و کمپ‌های اقامتی و کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان‌های ایوان و چوار به‌منظور توسعه و تجهیز بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha