ضرورت راه‌اندازی موزه شهدا در بخش کردیان قطب‌آباد جهرم فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ضرورت راه‌اندازی موزه شهدا در بخش کردیان قطب‌آباد جهرم خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی در دیدار با نمایندگان شورای اسلامی شهر قطب‌آباد بخشداری کردیان که امروز ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲در محل این اداره کل انجام شد، گفت: بخش کردیان قطب‌آباد جهرم دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ضرورت دارد با مشارکت خیرین میراث فرهنگی، انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر از این ظرفیت‌ها برای توسعه و رونق گردشگری این بخش استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: در صورت مشارکت خیرین میراث فرهنگی و بخش خصوصی، منزل تاریخی شهید مسلمی کردیان به موزه شهدا تبدیل می‌شود.

ثابت اقلیدی، راه‌اندازی موزه شهدای کردیان را به‌عنوان یکی از نقاط منحصربه‌فرد کشور یک کار ارزشی و مهم دانست و تصریح کرد: خانه تاریخی طحان کردیان هم قابلیت تبدیل به موزه مردم‌شناسی را دارد که این پروژه نیز با مشارکت فعالان و دوستداران حوزه میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خیرین علاقه‌مند به حوزه میراث فرهنگی تحقق خواهد یافت.

او گفت: مراحل ثبت سوغات شیرینی واپرزی کردیان درفهرست میراث ناملوس هم انجام شده و به زودی شاهد ثبت این میراث ناملموس در فهرست آثار معنوی و میراث ناملموس ایران خواهیم بود.

صادق آزمون نماینده بخشدار، مصطفی معصومی از شورای اسلامی شهر قطب آباد، حمید رضا مساح مسئول دفتر کردیان‌شناسی و یعقوب نوروزی فعال فرهنگی و خبرنگار کردیان نیوز در این جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس دیدار و گفت و گو کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha