کتابخانه کاخ گلستان از دریافت و اهدای کتاب پژوهشگران استقبال می‌کند

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از دریافت و اهدای کتاب‌های تخصصی با محوریت تاریخ و فرهنگ از سوی پژوهشگران و صاحبان اثر و قلم برای ارتقای کتابخانه تخصصی این مجموعه جهانی استقبال می‌کند.

آفرین امامی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا گفت: کتابخانه مجموعه میراث جهانی جهانی با دارا بودن آثار نفیس و همچنین نسخ خطی جزو گنجینه‌های مهم به حساب می‌آید و در طول ادوار گذشته نیز با ایجاد شرایط مطلوب برای پژوهشگران در راستای تحقیق و پژوهش، این کتب در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: بر این اساس یکی از داشته‌های فرهنگی کتابخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گستان، کتاب‌هایی در زمینه تاریخ معاصر است و در این راستا این مجموعه جهانی از دریافت و اهدای کتاب‌های تخصصی با محوریت تاریخ و فرهنگ از سوی پژوهشگران و صاحبان اثر و قلم برای ارتقای کتابخانه تخصصی این مجموعه جهانی استقبال می‌کند.

او تصریح کرد: در این راستا و در ادامه دریافت و اهدای کتاب‌های پژوهشگران به این مجموعه جهانی، در اقدامی جدید حمید قاسم پژوهشگر هنر و تاریخ، چند جلد کتاب نفیس و با ارزش با محوریت فرهنگ و تاریخ به کتابخانه کاخ گلستان اهدا کرد.

امامی گفت: این کتاب‌های اهدایی شامل کتاب پنج جلدی نفیس (طهران) در برگیرنده مستندنگاری تصویری از بناهای تاریخی شهر تهران از بدو پیدایش تا پیروزی انقلاب اسلامی است، این پنج جلد با جلد مخمل‌کاری شده و تصاویر عالی و باکیفیت همراه با توضیحات بناهاست.

همچینن کتاب نفیس گنبدهای مینا، مساجد تهران به روایت تصویر در قطع سلطانی با طرح جلد کاشی و خط کوفی از دیگر کتاب‌های اهدای این پژوهشگر به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha