۳ برند صنایع‌دستی در شهرستان رامسر به ثبت رسید

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر از ثبت سه برند صنایع‌دستی در رشته‌های معرق چوب، معرق جرم و سرامیک در شهرستان رامسر، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ برندسازی و تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی شهرستان رامسر را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر برشمرد و اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه معرفی و کاربردی کردن این محصولات و همچنین آموزش نحوه عرضه صنایع‌دستی صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر افزود: برند سه هنرمند رامسری در رشته‌های معرق چوب، معرق چرم و سرامیک به ثبت رسیده و ۹ هنرمند نمدمال شاخص این شهرستان نیز نشان مرغوبیت صنایع‌دستی دریافت کردند.

او همچنین بیان کرد: شهرستان رامسر به‌واسطه قابلیت‌های بی‌نظیر گردشگری و حضور میلیونی گردشگران در تمام فصول سال بهترین امکان را برای عرضه محصولات صنایع‌دستی دارد و باید نحوه عرضه این آثار هنری مدیریت شود و از عرضه محصولات در کنار خیابان و مکان‌های نامناسب خودداری شود.

سحرخیز تنوع محصولات صنایع‌دستی شهرستان رامسر را یکی دیگر از ویژگی‌های آن دانست و بیان کردند تولیداتی مانند نمد، چادر شب، سفال و سرامیک، لاک‌تراشی، جوراب‌بافی، عروسک‌بافی و تقریبا همه هنرهای بومی و ارزنده شهر نمونه گردشگری رامسر در این شهر تولید می‌شود که قابلیت مهم آن کاربردی بودن این محصولات است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر تعداد هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان رامسر را بیش از ۵۰۰ نفر اعلام کرد: بیش از ۲۰ کارگاه صنایع‌دستی فعال و ۳۰ فروشگاه‌ صنایع‌دستی و دو آموشگاه مرتبط در شهرستان فعال است.

او با بیان اینکه از ظرفیت همه واحدهای گردشگری جهت عرضه محصولات بهره‌برداری می‌کنیم، گفت: فروشگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان موظف به فروش محصولات ایرانی و خاص صنایع‌دستی رامسر هستند و فروش محصولات خارجی تحت نظارت اداره میراث‌فرهنگی قرار دارد.

سحرخیز از جمله برنامه‌های اداره در سال نو را قرار دادن بسته‌های صنایع‌دستی در داخل اتاق‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی برشمرد و یادآور شد: این موضوع با مدیران واحدهای اقامتی مورد بررسی قرار گرفته و انشاالله کادو و سوغات شهرمان در ایام نوروز و تمام طول سال زینت بخش این واحدها خواهد بود و علاوه بر آن گردشگران از صنایع‌دستی شهرستان به عنوان کادو و سوغات استفاده خواهند کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha