سربازان وظیفه مهارت‌های صنایع‌دستی را در همدان فرا می‌گیرند

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: با هدف توانمندسازی مهارتی کارکنان وظیفه در حوزه صنایع‌دستی و فراهم سازی زمینه اشتغال مولد هنرآموختگان جلسه هماهنگی در همدان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمدرضا خلجی، سه‌شنبه ۱۹دی‌ماه در جلسه با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بمنظور اجرای مفاد این تفاهم نامه جلسه هماهنگی با حضور مسئولان مربوطه در عمارت باغ نظری همدان برگزار شد. 

معاون صنایع‌دستی همدان افزود: این تفاهم نامه با هدف توانمندسازی مهارتی جامعه هدف قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و نیز فراهم‌سازی زمینه اشتغال مولد هنر آموختگان متناسب با ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی منعقد شده است که در همدان نیز به‌انجام خواهد رسید. 

او تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی پس از گذران دوره توسط سربازان گواهینامه پایان دوره آموزشی مهارت‌آموزی به آنان اعطا می‌شود و پس از فراغت از سربازی در صورت علاقه جذب بازار کار در حوزه تخصصی صنایع‌دستی آموزش دیده می‌شوند. 

خلجی گفت: در تلاشیم طراحی و اجرای کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کاربردی صنایع‌دستی را متناسب با جامعه هدف در دستور کار قرار دهیم و با برپایی نشست‌های علمی، کنفرانس‌ها و همایش‌ها در رونق اشتغال و مهارت آموزی سربازان با همکاری یگان‌های مربوطه نقش خوبی را  در مهارت آموزی این قشر از جامعه  ایفا کنیم. 

معاون صنایع دستی همدان ادامه داد: معرفی هنر آموختگان متخصص و توانمند برای برنامه‌های حمایتی و تسهیلاتی مورد توافق و معرفی کارکنان وظیفه فعال در حوزه صنایع دستی برای شرکت در دوره‌های آموزشی تکمیلی از دیگر برنامه‌های این معاونت در استان همدان است. 

 در ادامه جلسه حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha