برگزاری نمایشگاه «۵۴ کاروانسرای جهانی ایران» در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

به بهانه ثبت جهانی کاروانسراهای ایرانی در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «۵۴ کاروانسرای جهانی ایران» با همکاری خانه هنر دل افکن از ۲۱ تا ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ در تالار آبی مجموعه نیاوران برگزار می شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در این نمایشگاه که روز ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی نیاوران برگزار می‌شود، آثاری از هنرهای تجسمی شامل حجم، نقاشی، عکس و ماکت به نمایش در خواهد آمد.

۵۴ کاروانسرا در ۲۴ استان ایران روز ۲۶ شهریورماه سال جاری در جریان چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

به پیشنهاد و حمایت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، قرار است نمایشگاه گروهی با موضوع ۵۴ کاروانسرایی که توسط یونسکو ثبت جهانی شده است، از ۲۱ الی ۲۳ دی‌ماه برگزار شود.

در این نمایشگاه آثاری از اساتید و هنرمندان پیشکسوت و همچنین هنرمندان ثابت خانه‌ هنر دل‌افکن، به نمایش گذاشته خواهد شد. 

تا امروز مجموعا ۱۰۳ اثر برای این نمایشگاه در نظر گرفته‌ شده است که حوزه‌های گوناگون هنرهای تجسمی نظیر نقاشی، عکاسی، کولاژ و دیجیتال آرت را شامل می‌شود. همچنین برخی آثار صنایع دستی با محوریت این کاروانسراها در معرض نمایش عمومی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha