رشد قابل قبول شاخص‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی با تأکید بر این‌که در حوزه ارزیابی عملکرد در مرحله رشد هستیم و حتی در بعضی از شاخص‌های اصلی رشد قابل قبول‌تری نیز داشته‌ایم گفت: مهم‌ترین مؤلفه‌ای که در حال حاضر مدنظر ما قرار دارد این است که با شناخت بهتر نسبت به شاخص‌های عمومی و تلاش‌های مجموعه، جزو دو یا سه رتبه برتر جشنواره شهیدرجایی باشیم.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، میثم آسوپا در حاشیه سومین نشست منطقه‌ای ارزیابان جنوب‌غرب کشور که ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی اهواز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: در حوزه ارزیابی عملکرد، مهمترین موضوعاتی که وجود دارند، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی‌ مرتبط با ما و همچنین شناخت دقیق از شاخص‌های عمومی و اختصاصی است که در بین استان‌ها برای آشنایی و ارتباط بیشتر لازم هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: این نشست‌ها به‌منظور تبادل تجارب میان استان‌ها و ارائه شناخت درست‌تر نسبت به همدیگر برگزار می‌شود، مواردی که در برخی مواقع باید تبیین و در مواردی نیاز به تغییر آن‌ها احساس می‌شود.

او افزود: چنین نشست‌هایی باعث می‌شود تا استان‌ها مواردی که در موضوعات جزء در استان‌های خود احصاء کرده‌اند و مفید است، با دیگر استان‌ها در میان بگذارند. اگر این چالش‌ها پیش از ارزیابی به موقع و در زمان درست احصاء و رفع شوند، قطعاً اثرگذاری بهتر و درست‌تری خواهد داشت.

آسوپا تصریح کرد: مهمترین مؤلفه ما در حوزه ارزیابی، اصلاح جریان کاری و بهره‌وری وزارت‌خانه است که این موضوع به خوبی و به کمک ارزیابان ممکن است به نقطه عالی خود برسد. ما در ارزیابی عملکرد به دنبال پیدا کردن ضعف یا نقاط پنهان ارزیابان نیستیم بلکه بر عکس به دنبال نشان دادن تلاش‌ها، اقدامات و زحماتی هستیم که همکاران در طول سال متحمل می‌شوند و باعث ارتقای این مجموعه می‌شود تا بتوان از این راه به امتیاز لازم دست یافت.

او بیان کرد: مهمترین اتفاق این سلسله‌نشست‌ها، همراه شدن کل بدنه اداری وزارتخانه و ادارات استان‌ها با ارزیابان است و همچنین تبادل تجربه و این‌که این نشست‌ها می‌تواند باعث اصلاح موضوعات مهمی شود که سازمان امور استخدامی و مجموعه‌های دیگر در تکالیف ما در نظر می‌گیرند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی با تأکید بر این‌که در حوزه ارزیابی عملکرد در مرحله رشد هستیم و حتی در بعضی از شاخص‌های اصلی رشد قابل قبول‌تری نیز داشته‌ایم افزود: مهم‌ترین مؤلفه‌ای که در حال حاضر مدنظر ما قرار دارد، این است که در رتبه‌هایی که همیشه وزارتخانه در سه چهار رتبه اول بوده را حفظ کنیم و با شناخت بهتر نسبت به شاخص‌های عمومی و تلاش‌های مجموعه، جزو دو سه رتبه برتر جشنواره شهید رجایی باشیم.

او در خصوص سفر دوباره خود به خوزستان نیز گفت: سفر به خوزستان برای ما همیشه خوشایند بوده و هست. اما مهم‌ترین موضوع این است که ما در شرایط فعلی که فشار کار در وزارتخانه به دلیل نزدیکی به پایان سال و عید نوروز خیلی فشرده و سخت شده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان مانند همیشه شجاعانه قدم پیش گذاشت و بخشی از زحمات ما را پذیرا شد. همیشه حضور در استان خوزستان به دلیل ظرفیت‌های موجود و تجارب بالای این مجموعه برای ما ارزشمند و مفید بوده است.

آسوپا عنوان کرد: نکاتی که امروز توسط کارشناسان استان در بخش گردشگری و ارزیابی عملکرد و خود مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان تشریح شد، بسیار مهم و کاربردی بود.

او در پایان با اشاره به ویدئویی که از جاذبه‌های خوزستان در این نشست پخش شد، گفت: هرگز این تصور را نداشتم که همزمان در یک فاصله زمانی کوتاه شاهد دو دمای متفاوت باشم. استانی که هم برف دارد و هم خشکی و گرما. چای قرمز و دیدن تصاویر منتخب از استان کار بسیار خلاقانه‌ای بود. این ویدئو جزو سه ویدیوی برتری بود که مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی به عنوان نمونه در هیئت‌دولت ارائه کرد.

سومین نشست منطقه‌ای ارزیابان جنوب‌غرب کشور باحضور میثم آسوپا مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی و با حضور ارزیابان استان‌های خوزستان، اصفهان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان طی روزهای ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی خوزستان و در محل هتل بین‌المللی پارس اهواز برگزار شد.

رشد قابل قبول شاخص‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

رشد قابل قبول شاخص‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

رشد قابل قبول شاخص‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

رشد قابل قبول شاخص‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

رشد قابل قبول شاخص‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

انتهای پیام/

کد خبر 1402102101198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha