تعطیلی یک ماهه کارگاه مرمت پل خاتون کرج به علت شرایط جوی

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از تعطیلی کارگاه مرمت پل خاتون به دلیل برودت هوا و جلوگیری از یخ زدگی مصالح به مدت تقریبا یک ماه تا پایداری شرایط جوی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، مهدی ارباب‌نیا روز پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ با اعلام این خبر تصریح‌کرد: پروژه تا ۲۰ دی فعال بود اما با توجه به برودت‌ هوای همجوار رودخانه و یخ‌زدگی گونی‌های محافظت از ملات که در هفته جاری دو مرتبه اتفاق‌ افتاد، بنا به درخواست مسئول پروژه، کارگاه به صورت موقت و تا پایداری دمای هوا تعطیل می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی البرز با ارائه برخی نکات فنی اظهار کرد که با وجود اینکه امسال بارش برف و کاهش زیر صفر درجه دما نداشته‌ایم اما در هفته جاری در محیط رودخانه و پل دما به صفر و پایین‌تر رسید و شاهد یخ‌زدگی شبانه گونی‌های محافظت از یخ‌زدگی ملات بوده‌ایم که این موضوع باعث پوکی ملات و خرابی مصالح می‌شود.

ارباب‌نیا ادامه داد: بنابراین‌ با درخواست نماینده پیمانگار برای تعطیلی کارگاه تا پایداری دمای هوا موافقت و کارگاه به صورت موقت تعطیل شد.

بخشی از سقف پل تاریخی خاتون در سال ۹۹ بر اثر فرسودگی و عوامل طبیعی ریزش کرد.

عملیات مرمت پل خاتون از شهریور امسال آغاز شد و بر اساس قرار داد، ۱۸ ماه به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102101236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha