مصحف خطی بانوان خوشنویس سراسر کشور در قم رونمایی شد

مراسم رونمایی از مصحف خطی که توسط ۲۶ نفر از بانوان خوشنویس از سراسر کشور در مدت یک سال کتابت شده است، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر قم برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، این آیین در روز ۲۱ دی‌ماه جاری با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت(س) برگزار شد.

امام جمعه قم در این مراسم، با بیان این که قرآن کریم وجود انسان را از رذایل اخلاقی، اعتقادی و رفتاری پاکسازی و تخلیه می‌کند، گفت: رحمت قرآن نیز از نوع بازسازی و تزیین نفس انسانی به اوصاف متعالی است و هر چه مؤمنان بیش‌تر به قرآن و آموزه‌های آن تمسک کنند، بیش‌تر از شفا و رحمت آن بهره‌مند خواند شد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با تشکر از بانوانی که از هنر خود برای کتابت کلام‌الله استفاده کرده‌اند تا اثری ماندگار از خود به‌ جای گذارند، گفت: این بانوان با تحریر نسخه شفابخش قرآن کریم با خط خوش؛ زمینه مناسب، مساعد و زیبایی را برای جویندگان مسیر حق فراهم آوردند که کاری بسیار ارزشمند است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، خلق این اثر هنری و فاخر را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی و ثمره خون شهیدانی که به پای این نهضت ریخته شد تا قرآن زنده و در صحنه بماند، برشمرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از طرف دیگر، این اثر حاصل اعتبار و شخصیتی است که جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف به بانوان داده و هیچ گاه در گذشته چنین ارزش و اعتباری برای بانوان در عرصه‌های گوناگون وجود نداشته است.

او با بیان این که باید قدردان فرصت‌هایی که این نظام و انقلاب در اختیار زنان قرار داده است بود، ادامه داد: امیدوار هستیم، روزبه‌روز جایگاه اصلی بانوان در نظام جمهوری اسلامی شایسته‌تر شود و در حکومت جهانی مهدوی نیز زمره اصحاب امام‌زمان(عج) خدمات شایسته‌ای را داشته باشند.

در پایان این برنامه، از بانوان خوشنویسی که در کتابت این اثر فاخر مشارکت داشتند، تقدیر به عمل آمد.

این قرآن خطی، به همت دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و تحت نظارت و راهنمایی استادان بزرگ خوشنویسی و کارشناسان قرآنی توسط بانوانی از شهرهای قم، تهران، اصفهان، مشهد، شهرضا، تبریز، کرج، همدان، اراک، لارستان و شیراز در مدت یک سال کتابت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102201239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha