سیستان و بلوچستان سرزمینی اصیل با مردمانی مهمان‌نواز است

تهیه کننده سریال نون خ گفت: سیستان و بلوچستان سرزمینی کهن و با اصالت و دارای مردمانی مهمان نواز و خون‌گرم است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، مهدی فرجی روز جمعه 22 دی ماه با حضور در اداره میراث فرهنگی چابهار اظهار کرد: مردم سیستان وبلوچستان از اصالت فرهنگی فوق العاده‌ای برخوردار هستند و در مهمان‌نوازی نیز کم‌نظیر هستند.  

تهیه کننده سریال نون خ افزود: این استان دارای ظرفیت‌های طبیعی و زیبایی‌های جغرافیایی بسیار زیادی است که همه این توانمندی‌های خدادادی و اراده قوی و مستحکم و خون گرمی مردمانش باعث شده تا جذابیت‌های لازم برای جذب گردشگر در این استان پهناور به خوبی فراهم شود.  

او ادامه داد: بخشی از فیلمبرداری فصل پنجم سریال نون خ نیز در این استان و شهرستان زیبای چابهار انجام شده که پس از تکمیل قرار است در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از شبکه یک سیما به روی آنتن برود و گوشه‌ای از این زیبایی‌ها و فرهنگ غنی و والای مردم استان را به نمایش بگذارد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار در ادامه گفت: سیستان و بلوچستان سرزمین هزار نقش و سرشار از قابلیت‌های متعدد است و در هر گوشه آن شاهد زیبای‌های چشم‌نواز و خاص هستیم و همین امر موجب شده تا گردشگران از سرتاسر دنیا به این استان سفر کنند.  

خیرالنساء امیری افزود: این استان علیرغم داشتن آیین‌ها و سنن و فرهنگ‌های اصیل و بومی خود اما هنوز به خوبی معرفی نشده که ساخت چنین سریال‌های فاخر می‌تواند دریچه‌ای برای دیده شدن بهتر سیستان وبلوچستان باشد.  

در پایان این جلسه با اهدا لوح و پخش تصویری از سواحل مکران از تلاش‌های مهدی فرجی در ساخت این سریال در شهرستان چابهار قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha