آمادگی فعالان گردشگری سواحل مکران برای خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری از اعلام آمادگی فعالان حوزه گردشگری برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنساء امیری در حاشیه برگزاری دومین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی چابهار که جمعه ۲۲ دی‌ماه با حضور فعالان گردشگری، تورلیدرها، متصدیان و متولیان آژانس‌های گردشگری و جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی و بوم‌گردی‌ها و به ریاست معاون فرماندار چابهار برگزار شد، اظهار کرد: نوروز بهترین فرصت برای معرفی و نمایش ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان به خصوص در جنوب آن است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری افزود: سواحل مکران به فرموده مقام معظم رهبری گنج پنهان است که باید به خوبی دیده شود و در این مهم باید از ظرفیت جامعه محلی، بومیان منطقه و فعالان حوزه گردشگری به خوبی استفاده کرد چرا که آن‌ها در بین مردم هستند و ارتباطات مستقیم و بدون واسطه‌ای با گردشگران دارند.  

به گفته او، با توجه به دیدارهای مردمی و چهره به چهره‌ای که با فعالان این حوزه داشتیم مقرر شد تا دومین جلسه ستاد هماهنگی سفر با حضور این افراد برگزار و هر یک دغدغه‌ها و موانع پیش رو را مطرح کنند تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های مشترک، موانع تا حد امکان برطرف شود و در نوروز امسال شاهد حضور بیشتر گردشگران باشیم.  

امیری ادامه داد: در این نشست فعالان حوزه گردشگری، تورلیدرها و متولیان بوم‌گردی و هتل‌داران منطقه نیز آمادگی خود برای خدمت‌رسانی بهتر و با کیفیت‌تر به مسافران را اعلام کردند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری تاکید کرد: صدور مجوزهای قانونی برای تبدیل شناورهای صیادی به تجاری و تفریحی یکی از موارد مهمی بود که مورد بحث قرار گرفت که توسط سازمان بنادر و دریانوردی نیز در دست بررسی و اقدام قرار گرفته و می‌تواند اوقات خوش خاطره‌انگیزی را برای گردشگران در سواحل مکران ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha