بازدید مدیرعامل صندوق توسعه و احیا از کاروانسرای ماهیدشت کرمانشاه/ مسیر عتبات عالیات بزرگترین مزیت کاروانسرای ماهیدشت است

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، در سفر به کرمانشاه از کاروانسرای تاریخی ماهیدشت بازدید کرد.

به‌گزارش‌ میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، شهاب طلایی شکری روز شنبه ۲۳ دی ماه در سفر به کرمانشاه به همراه معاون میراث‌فرهنگی استان از کاروانسرای تاریخی ماهیدشت کرمانشاه بازدید کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در این بازدید اظهار کرد: کاروانسرای شاه‌عباسی ماهیدشت از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند با سامان‌دهی مناسبت باز زنده‌سازی شود.

او افزود: قرار گیری این کاروانسرا در مسیر عتبات عالیات فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه فراهم کرده است. آمادگی این را داریم با فراهم شدن شرایط برای واگذاری این مجموعه به سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم.

طلایی شکری گفت: با توجه به هزینه‌های بالای مرمت و نگهداری بناهای تاریخی که در توان اعتبارات دولتی نیست، استفاده از ظرفیت و توان مردمی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از این بناها بهترین راهکار است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور تصریح کرد: با واگذاری بناها به بخش خصوصی ضمن مرمت بنا بر اساس ضوابط میراث‌فرهنگی با اهدای کاربری نگهداری از این آثار تاریخی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

او با بیان اینکه واگذاری بناهای تاریخی کشور در تملک دولت به این مجموعه سپرده شده است: توفیقات بسیار زیادی در یک سال اخیر در این خصوص به دست آمده است.

طلایی شکری در خاتمه تصریح کرد: کاروانسرای شاه عباسی ماهیدشت از جمله بناهایی است که در صورت توافق امکان واگذاری به سرمایه‌گذار را دارد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در سفر به استان کرمانشاه ضمن دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان از خانه‌های تاریخی رنده کش، صارم الدوله و سوری بازدید کرد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha