مرمت و بازسازی قلعه رحمت‌آباد شهر حمیدیا در دستور کار قرار گرفت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان یزد گفت: مرمت و بازسازی قلعه رحمت‌آباد با مشارکت شهرداری حمیدیا در دستور کار قرار گرفت.

به ‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمدرضا فلاحتی روز ‌شنبه ۲۳ دی‌ماه با بیان این خبر افزود: با عنایت به بازدید مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، شهردار و رئیس شورای شهر حمیدیا از قلعه رحمت‌آباد، طی توافقی، مرمت و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان یزد ادامه داد: قلعه رحمت‌آباد در ۱۰ کیلومتری شرق شهر یزد واقع‌شده که قدمت آن به سال ۱۲۵۵ ه.ق می‌رسد.

فلاحتی با بیان اینکه در توافق فوق مقرر شد اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد نسبت به تهیه طرح مرمت در سال جاری اقدام کند و در سال ۱۴۰۳ مرمت و بازسازی قلعه با مشارکت شهرداری حمیدیا در دستور کار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گیرد، مهم‌ترین اقدامات مرمتی قلعه را مرمت سر در قلعه و بازسازی بخش‌های باقیمانده عنوان کرد.

او درمورد ویژگی‌های معماری قلعه گفت: دروازه ورودی و عمارت اربابی قلعه در ضلع جنوبی واقع‌شده و زیباترین بخش معماری این قلعه است، چون با مصالح آجر ساخته‌ شده و توانسته در طول تاریخ حیات خود، آسیب کمتری ببیند.

اثر فرهنگی تاریخی قلعه رحمت‌آباد به شماره ۱۲۵۵ در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

مرمت و بازسازی قلعه رحمت‌آباد شهر حمیدیا در دستور کار قرار گرفت

مرمت و بازسازی قلعه رحمت‌آباد شهر حمیدیا در دستور کار قرار گرفت

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha