افتتاح کارگاه و گالری حصیربافی در شهرستان بافق

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق از افتتاح کارگاه و گالری حصیربافی نوین در شهرستان بافق خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، لیلی رنجبر با اعلام این خبر گفت: امروز ۲۳ دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان یک کارگاه حصیربافی در بافق افتتاح شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق افزود: با توجه به اینکه بافق شهر ملی حصیربافی است به منظور گسترش و توسعه این هنر و همچنین توسعه اشتغال بانوان در این عرصه، کارگاه و گالری حصیربافی نوین به عنوان چهارمین کارگاه صنایع‌دستی در میدان خان افتتاح شد.

رنجبر ادامه داد: این کارگاه با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال توسط یکی از هنرمندان صنایع‌دستی بافق راه‌اندازی شده که به‌طور مستقیم زمینه اشتغال پنج نفر و غیرمستقیم ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

رنجبر گفت: تولید صنایع‌دستی حصیری در بافق امروز با خلاقیت هنرمندان این صنعت به ۵۰ نوع محصول رسیده و هنرمندان حصیرباف با استفاده از تمامی امکانات موجود نخلستان‌های شهرستان، مانند شاخه، برگ و الیاف درخت خرما، به این حرفه مشغول‌اند و نقش مؤثری در اقتصاد خانواده‌ها ایفا می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق با اشاره به اینکه در این شهرستان، حدود ۲هزار نفر هنرمند رشته حصیربافی فعال هستند، گفت: این هنر یکی از صنایع اصیل و ریشه‌دار این شهرستان است که قدمتی کهن دارد و اکثر هنرمندان این رشته از زنان هستند که در کنار آن‌ها مردان علاقه‌مند به این هنر نیز در قالب کارگاه تجمعی و کارگاه‌های پراکنده خانگی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha