تقویت گردشگری زیارتی در قم ضروری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ضمن تأکید بر لزوم تقویت گردشگری زیارتی گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین هدف ما در حوزه گردشگری، ایجاد جذابیت برای ماندن مسافران است تا شهر قم از حالت ایستگاه مسافری به یک پایگاه مسافری تبدیل شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی روز ۲۳ دی‌ماه جاری در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم به تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قم در بخش‌های گوناگون گردشگری پرداخت.

برندینگ نام قم راهبردی است

همچنین رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم در این جلسه بیان کرد: برندینگ شهر و استان قم با وجود منابع گسترده گردشگری موجود، هنوز با جایگاه مطلوب فاصله دارد.

شهاب علی‌عرب، ضمن اشاره به بی‌توجهی ارگان‌هایی که حوزه فعالیتشان با صنعت گردشگری استان گره خورده است، از تلاش اتاق دهم برای رفع این مشکلات خبر داد.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: برندینگ نام قم راهبردی است که از روز ورود به این کمیسیون در پیش گرفتیم که امیدواریم با رایزنی‌های متعدد با دستگاه‌های دولتی و همکاری بخش خصوصی به این مهم دست یابیم.

او ضمن اشاره به گذشته غنی منطقه جغرافیایی قم از لحاظ شهرنشینی، اهمیت احیای بافت تاریخی قم را تشریح و بیان کرد: با توجه به وجود بسیاری از ابنیه تاریخی در خارج از شهر قم، تمام تلاش خود را در راستای ایجاد زیرساخت‌ برای مناسب‌سازی راه‌های دسترسی به آن‌ها به کار می‌بریم.

علی‌عرب به فعالیت‌های انجام شده تا امروز توسط اتاق قم برای رونق گردشگری استان اشاره کرد و گفت: از چندی پیش در حوزه محتوایی ورود شده که راه‌اندازی سایت جامع گردشگری استان، ارتباط با ارگان‌های دولتی برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و حضور فعال در فضای مجازی از جمله این فعالیت‌هاست.

او توقع بخش خصوصی از دستگاه‌های حاکمیتی را ایجاد حداقل‌های مورد نیاز گردشگری برشمرد و گفت: بخش خصوصی استان در تلاش است تا با فراهم کردن شرایط ورود گردشگران خارجی، قم را از حالت گردشگری تک‌بُعدی خارج کند.

ضرورت حفظ بافت تاریخی

علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به عنوان یک ابزار بسیار مهم تأثیرگذاری اتاق بازرگانی نام برد و گفت: تشکیل مرکز قم‌شناسی، حمایت اتاق از معافیت مالیاتی فعالان گردشگری و حفظ بافت تاریخی مسائلی است که باید از طریق این شورا تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha