بازدید مدیرعامل صندوق توسعه و احیا از مدرسه تاریخی کزازی کرمانشاه

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، در سفر به کرمانشاه از مدرسه تاریخی کزازی این شهر بازدید کرد.

به‌گزارش‌ میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، شهاب طلایی شکری روز شنبه ۲۳ دی ماه در پایان سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه به همراه مدیرکل و معاون میراث‌فرهنگی استان از مدرسه تاریخی کزازی در شهر کرمانشاه بازدید کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در این بازدید اظهار کرد: با توافقی که با مجموعه آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امور خیریه استان داشتیم، مقرر شد شرایط واگذاری بخش آمفی تئاتر این مجموعه بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

او افزود: مدرسه تاریخی کزازی با توجه به خاطرات نسل‌های مختلف از آن برای مردم کرمانشاه از اهمیت خاصی برخوردار است.

طلایی شکری تصریح کرد: آمادگی این را داریم با فراهم شدن شرایط برای واگذاری این مجموعه را با کاربری فرهنگی متناسب با مجموعه به سرمایه‌گذار بخش خصوصی ارائه کنیم.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: با توجه به قرار گیری این مدرسه در بافت فرهنگی شهر و دسترسی مناسب از شرایط مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار برخوردار است.

بازدید از مدرسه کزازی پایان بخش سفر یک روزه مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به کرمانشاه بود.

مدرسه تاریخی کزازی در سال ۱۳۷۷ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha