عملیات نورپردازی موزه مردم‌شناسی قلعه والی ایلام انجام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انجام عملیات نورپردازی موزه مردم‌شناسی قلعه والی شهر ایلام خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات نورپردازی موزه مردم‌شناسی قلعه والی شهر ایلام با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: یکی از مهم‌ترین مباحث در راستای معرفی محوطه‌ها و بناهای تاریخی وهمچنین مراکز شهری در دنیای امروز اجرای نورپردازی زیبا و مناسب در این اماکن و مراکز است و باهدف جلب ‌توجه بیشتر بازدیدکنندگان و گردشگران انجام می‌پذیرد.

شریفی تصریح کرد: در طراحی این نورپردازی لامپ در ابعاد و انواع مختلف در تمامی اتاق‌ها و محوطه بیرونی قلعه والی استفاده شده است، این تعداد لامپ با مصرف کمتر از ۵۰۰ وات انرژی برق، جایگزین لامپ ها و نورافکن های پرمصرف شده است.

او گفت: سیم‌کشی و سیستم برق تمامی اتاق‌ها بدلیل فرسودگی و ایمن سازی تعویض شده است و برای صرفه جویی بیشتر اتاق‌های موزه به سنسور روشنایی مجهز شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه نورپردازی قلعه والی با هدف صرفه جویی در برق و زیباسازی بنای تاریخی و ارزشمند قلعه والی انجام شده است، عنوان کرد: قلعه والی یکی از شاخص‌ترین بناهای استان در مرکز شهر ایلام است و این بنای تاریخی همه‌روزه بخصوص در ایام نوروز توسط گردشگران بازدید می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha