آغاز عملیات اجرایی تله‌کابین یاسوج در آینده نزدیک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: موانع سد راه احداث تله کابین و پل معلق یاسوج برطرف شده است و به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در مرکز استان آغاز می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور امروز ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران، بابیان اینکه احداث پل معلق و تله‌کابین در تنگه مهریان یاسوج، بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شوند، افزود: تاکنون به دلیل برخی مشکلات بین سرمایه‌گذار و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این طرح متوقف‌شده بود که باهمت مسئولان استانی و کشوری و همچنین نگاه مساعد رئیس سازمان جنگل‌های کشور مشکلات موجود برطرف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به‌زودی عملیات اجرایی این طرح بزرگ گردشگری آغاز خواهد شد، تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح ۹۰۰ میلیارد تومان است.

طالبی‌پور با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگ گردشگری در سفر رئیس‌جمهوری در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار کلنگ زنی شد، ادامه داد: پل معلق این طرح گردشگری به طول ۳۸۶ متر، تله‌کابین آن ۵.۵ کیلومتر و سورتمه ریلی آن نیز ۱۷۰۰ متر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102501453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha