هشدار زرد هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد از پیش از ظهر روز یکشنبه آغاز و تا پایان امروز دوشنبه در همه مناطق استان ادامه دارد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، ولی بهره‌مند امروز ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ افزود: در پی ورود این سامانه بارش باران، رگبار و رعدوبرق، در ارتفاعات و قلل مرتفع و برخی مناطق سردسیری بارش برف، کاهش نسبی دما، گاهی افزایش وزش باد و مه را شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، پدیده مه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت محدود و احتمال خسارت به سازه‌های موقت از مخاطرات این سامانه پیش‌بینی‌شده است.

 او با اشاره به اعلام هشدار زرد هواشناسی در سطح استان، تصریح کرد: مردم و گردشگران در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند، در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنید، پرهیز از سفرهای غیرضروری،  فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر خودداری شود، محصولات کشاورزی را به انبارهای استاندارد انتقال دهید و راهداری برای برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر آمادگی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102501454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha