همه ظرفیت‌ها را برای توسعه گردشگری کرمانشاه به کار می‌گیریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه در حوزه گردشگری از تواتمندی‌های زیادی برخوردار است که برای توسعه آن همه ظرفیت‌ها را به کار می‌گیریم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، عبدالوحید محمدی روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه پس از بازدید از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در نشست با مدیرکل اظهار کرد: کرمانشاه توانمندی‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد که برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال تحول آفرین باشد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه توسعه گردشگری مورد تاکید مدیریت ارشد استان است، گفت: برای توسعه این حوزه همه ظرفیت‌های موجود را به کار می‌گیریم. توسعه کالاهای صنایع‌دستی صادرات محور باید در اولویت کار اداره‌کل قرار گیرد. 

او ادامه داد: توجه به مسئله آموزش و نوآوری در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید با جدیت پیگیری شود. 

محمدی اظهار کرد: توسعه کارگاه‌های بزرگ تولید صنایع‌دستی که اشتغالزایی بالایی دارند باید مورد توجه قرار گیرد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در خصوص درخواست مدیرکل میراث‌فرهنگی استان برای پی‌گیری مسئله احداث تاسیسات گردشگری در مسیرهای اصلی به ویژه کوهستانی و اورامانات که با موانعی از جمله مخالفت اداره راه با احداث پروژه‌های گردشگری، گفت: از همه ظرفیت‌ها به ویژه توان نمایندگان برای حل این مشکل استفاده می‌کنیم. با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری باید نگاه ویژه به این حوزه داشت تا بتوان شاهد رونق گردشگری و توسعه استان کرمانشاه بود. 

داریوش فرمانی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش مختصری از شرایط اداره‌کل، اظهار کرد: یکی از مشکلات میراث‌فرهنگی به حوزه کمبود اعتبارات باز می‌گردد که با توجه به نگاه خاص مدیریت ارشد استان به این مقوله، متاسفانه با کمبودهایی همراه است. 

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: امیدواریم از سرجمع اعتبارات استانی یک اعتبار ویژه‌ای به میراث‌فرهنگی اختصاص یابد. 

او تصریح کرد: مشکلاتی همچون صدور مجوز برای تاسیسات گردشگری در حریم سدها و راه‌های استان به ویژه منطقه اورامانات با مشکلات زیادی همراه هستیم که نیازمند ورود مدیریت ارشد استان به این مقوله است. 

فرمانی گفت: در حوزه تبلیغات گردشگری نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم به ویژه در حوزه تولید محتوا به زبان‌های خارجی که نیاز استان است.

تخصیص اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های خدماتی به ویژه در حوزه مسیر اربعین و نیز تکمیل پرونده‌های ثبت جهانی از دیگر موارد مطرح شده توسط مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه مطرح شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402102601531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha