اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ماهنشان توسعه می‌یابد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ماهنشان توسعه می‌یابد گفت: هدف از ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی آشنایی گردشگران با فرهنگ و عقاید مردم ماهنشان است. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، نجفعلی عزیزی روز ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ گفت: هدف از ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی آشنایی گردشگران با فرهنگ و عقاید مردم منطقه است و ما می‌توانیم در این اقامتگاه‌ها با پوشش لباس‌های محلی، چینش لوازم سنتی، پخت نان و دیگر اقدامات گردشگران را با فرهنگ مردمان منطقه آشنا کنیم. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان ابراز کرد: شهرستان ماهنشان به علت داشتن پتانسیل‌های خوب گردشگری و مناطق کوهستانی و زیبایی کم نظیر هرساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. 
او افزود: علاوه بر تاثیر بسزایی که اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شناخت فرهنگ منطقه دارند می‌توان به نقش این اقامتگاه‌ها در ایجاد در آمد و جذب سرمایه اشاره کرد. 

عزیزی اذعان کرد: با ایجاد و توسعه این اقامتگاه‌ها در روستاها و جذب گردشگر از مناطق مختلف کشور و حتی خارج از کشور می‌توان در آمد مالی ایجاد کرد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان مطرح کرد: در حال حاضر روستاهای بهستان، ینگجه‌سینار، علم کندی، قوزلو، میانج انگوران و خندقلو دارای اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستد. 

او تاکید کرد: ما در تلاشیم تا در روستاهای مستعد نیز این امکان ایجاد شود و روستاهایی که دارای این اقامتگاه‌ها هستند آن را گسترش و توسعه دهند. 

عزیزی تصریح کرد: اکثر این اقامتگاه‌ها شخصی ساز هستند و اداره میراث فرهنگی با همکاری صندوق کار آفرینی مهر امید در جهت توسعه با آنان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102601541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha