واکنش اداره‌کل موزه‌ها به خبر انتقال منشور کوروش به سرزمین‌های اشغالی

اداره‌کل موزه‌ها در نامه‌ای به معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های وزارت امور خارجه و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، مراتب نگرانی خود را نسبت به انتقال منشور کوروش به کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و خواستار لغو آن شد.

به گزارش میراث آریا، اداره‌کل موزه‌ها در نامه‌ای به امیرحسین غریب‌نژاد معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های وزارت امور خارجه و علی‌اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، مراتب نگرانی خود را نسبت به انتقال منشور کوروش به کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد و جلوگیری از این اقدام را خواستار شد.

در این نامه که به امضای هادی میرزائی، مدیرکل موزه‌ها رسیده، آمده است: طبق اخبار منتشره، بریتانیا نسبت به انتقال منشور کوروش -که هم‌اکنون در آمریکا به نمایش درآمده است- به کتابخانه ملی رژیم اشغالگر قدس در بیت‌المقدس از ۴ اکتبر تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۴ اقدام خواهد کرد. انتقال این اثر تاریخی که وجهه جهانی دارد به جهت مخاطراتی که می‌تواند به همراه داشته باشد، قطعاً به صلاح نخواهد بود.

در ادامه نامه با تاکید بر حق مالکیت معنوی جمهوری اسلامی ایران بر منشور کورش، ممنوعیت ارسال و اقدامات حقوقی را بر اساس کنوانسیون ۱۹۴۵ در خصوص حمایت از اموال فرهنگی در صورت بروز منازعات مسلحانه، خواستار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102601561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha