طرح گردشگری صلوات‌آباد سنندج ظرفیتی ویژه برای منطقه غرب کشور است

استاندار کردستان طرح گردشگری صلوات‌آباد سنندج را ظرفیتی ویژه برای منطقه غرب کشور دانست و گفت: باید با عزم جهادی و بسیج کردن امکانات ملی و استانی، این پروژه بزرگ به صورت عملیاتی و با در نظر گرفتن الزامات، بدون تأخیر اجرا شود.

به‌‎گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز سه‌شنبه ٢٦ دی‌ماه ١٤٠٢ در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات‌آباد سنندج و پیشرفت فیزیکی این طرح اظهار کرد: این پروژه ظرفیت مهمی برای استان و منطقه غرب کشور در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه اجرای پروژه مذکور با طراحی جامع و ساماندهی سریع می‌تواند به‌تنهایی محور توسعه برای استان باشد، افزود: باید این طرح شاخص گردشگری در سنندج با مشارکت ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در اسرع وقت و بدون وقفه، اجرا شود.

او در خصوص اهمیت راه‌های دسترسی به این مجموعه در راستای نیاز شهروندان، توسعه توریستی و گردشگری عنوان کرد: با رفع موانع و مشکلات موجود، در هفته آتی عملیات احداث این طرح شروع شود.

زارعی‌کوشا یادآور شد: مسیرهای دسترسی نیازمند اعتبارات چند صد میلیاردی است اما با توجه به اهمیت موضوع، با عزم راسخ و با امکانات موجود استان به‌صورت عملیاتی و با قصد تحقق اجرای این مهم درصددیم تمهیدات لازم را بیاندیشیم.

استاندار کردستان بیان کرد: انتظار می‌رود با انجام تشریفات لازم، برای تعیین سرمایه‌گذارن این پروژه بزرگ و معرفی روش‌های ارزیابی طرح‌های سرمایه‌گذاری، جذابیت این پروژه برای سرمایه‌گذار تعیین و براساس آن بودجه‌بندی و تأمین مالی و الزامات این طرح به‌قصد انجام، نه رفع تکلیف، در نظر گرفته شود.

مطالعات طرح جامع مدیریت منابع‌طبیعی و گردشگری منطقه صلوات‌آباد سنندج در محدوده ۳ هزار و ۶۳۰ هکتار، در مقیاس یک هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی ملی از خردادماه سال‌جاری با مشارکت بخش خصوصی و همراهی دستگاه‌های دولتی با رویکرد توسعه گردشگری با امکانات و خدمات رفاهی و تفرجگاهی، آغاز شده و اکنون وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha