عملیات نمای موزه باستان شناسی دره شهر ایلام پایان یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اتمام عملیات نمای موزه باستان‌شناسی واقع در شهرستان دره‌شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز ۲۷ دی‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، عملیات نمای موزه باستان‌شناسی واقع در شهرستان دره شهر پایان یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: عملیات نمای موزه باستان‌شناسی شامل اجرای سنگ نمای بیرونی، اجرای ایزوله کردن بنا، موزاییک فرش محوطه و ... بود.

شریفی هدف از این اقدام، حفاظت بهتر از موزه باستان شناسی بیان کرد و گفت: ویژگی این موزه در آن است که تمامی مجموعه و یا تعدادی زیادی از آن توسط کاوش‌های باستان شناسی در مکان‌های باستانی از جمله شهر تاریخی سیمره به دست آمده است و برخی از اشیاء هم در نتیجه یافته‌های اتفاقی و حفاری های غیر مجاز به دست آمده است نحوه ارائه و نمایش آثار در فضای موزه بر اساس نمایش مستند آثار در داخل ویترین بوده که شامل ویترین‌های جمعی عمودی و ویترین‌های جمعی افقی است.

او ادامه داد: برخی از اشیا نگهداری شده در این موزه مربوط به دوران ساسانی و شهر تاریخی دره شهر و برخی نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است که در این موزه نگهداری می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha