افتتاح ۳۶ پروژه صنایع‌دستی و گردشگری در ملایر با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان در دهه فجر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال ۳۶ پروژه به مبلغ ۱۸۲میلیارد تومان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان ملایر افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ابراهیم جلیلی، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در راستای جهاد تبیین در دهه مبارک فجر امسال ۲۴ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی در رشته منبت و ساخت سازهای سنتی در مناطق مختلف شهرستان از جمله شهر ملایر، روستای دهنو آورزمان و ازناو  با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان با اشتغال مستقیم ۶۷ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر بیان داشت: ۹ فروشگاه مبلمان منبت نیز با زیربنای ۵۰۰۰ مترمربع در زمینی به متراژ  ۱۷۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری ۹میلیارد تومان با اشتغال مستقیم ۲۷ نفر و غیر مستقیم ۳۶ نفر در حوزه فروشگاه صنایع‌دستی به بهربرداری رسیده و افتتاح می‌شود.

او در خصوص فاز یک بازارچه مشاغل خانگی بانوان گفت: این بازارچه در زمینی به مساحت ۲۷۰ مترمربع با اشتغال مستقیم ۱۲ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به همدان  با اعتبارسرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان ساخته شده‌است.

جلیلی گفت: در حوزه گردشگری کلنگ زنی هتل سه ستاره به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع و سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومان در ۵ طبقه با اشتغال مستقیم ۲۰ نفر در ورودی روستای ازناو و افتتاح فاز یک اقامتی بوم گردی سالیز در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان با اشتغال ۲ نفر مستقیم با  ظرفیت ۲۰ نفر و دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی آسایش‌گستر با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان  نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha