بازارچه‌های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: بازارچه‌های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید ساماندهی می‌شود. 

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی در جلسه هماهنگی برنامه‌های اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان مرودشت روز سه شنبه ۲۶ دی ماه گفت: با توجه به حضور تعداد بی‌شماری از گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان مرودشت، ساماندهی بازارچه‌های نوروزی فروش و ارائه خدمات در اطراف این اثر ساماندهی می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان این‌که نباید شاهد بارفروشی‌ها، اغذیه‌فروشی و دست‌فروشی‌ها با جلوه نامطلوب در پیرامون این مجموعه جهانی باشیم، تصریح کرد: غرفه‌های فروش اغذیه، سوغات و صنایع‌دستی متناسب با نیاز گردشگران در مسیر منتهی به ورودی مجموعه ایجاد خواهد شد. 

محمد ثابت اقلیدی افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید و نقش رستم با حجم وسیع گردشگران داخلی و خارجی در صدر پربازدیدترین آثار کشور قرار دارد اما اقتصاد گردشگری شهرستان مرودشت از این ظرفیت عظیم گردشگری بی‌بهره مانده است. 

او اظهار کرد: ایجاد برخی امکانات، خدمات زیرساخت‌های تفریحی، گردشگری در شهر مرودشت می‌تواند منجر به افزایش ماندگاری و اقامت شبانه گردشگران و توسعه اقتصادی شهرستان شود.

سایت موزه تل سبز مرودشت احداث می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرودشت در این جلسه از احداث سایت موزه تل سبز مرودشت در مساحت ۱۳ هزار متر مربع در ورودی شهر مرودشت خبر داد. 

بهمن مردانی این سایت موزه را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری شهرستان توصیف کرد وگفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری و شورای اسلامی شهرستان مرودشت در دست احداث است. 

او افزود: ساختمان این سایت موزه تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha