بازارچه عرضه تولیدات خانگی در مناطق هشتگانه شهرداری قم فعال می‌شود

رئیس کمیته امور بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای ایجاد زیرساخت اشتغال بانوان گفت: راه‌اندازی مراکز ثابت و بازارچه‌های عرضه تولیدات خانگی و اشتغال زنان در مناطق هشتگانه قم در دست اقدام است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، نرجس نیازمند، همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اشتغال بانوان افزود: در همین رابطه مرکز ثابت فروش ثابت محصولات و تولیدات خانگی در منطقه یک شهرداری قم راه‌اندازی و در شهرک پردیسان و منطقه نیروگاه نیز سه مرکز شناسایی‌ شده‌اند که به ‌زودی این مرکزها و بازارچه‌های موقت راه‌اندازی می‌شوند.

رئیس کمیته امور بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، استقبال مطلوب مردم از بازارچه و مراکز ثابت فروش محصولات و تولیدات خانگی را مورد توجه قرار داد و گفت: در صورتی‌ که ائمه جماعات قم نسبت به راه‌اندازی بازارچه محلی در فضای مساجد اعلام آمادگی کنند؛ شهرداری به ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام می‌کند.

او با اشاره به برنامه بلندمدت شورای اسلامی شهر قم در توسعه بوستان‌های ویژه بانوان بیان کرد: مصوبه ساخت یک سایت چند هکتاری ویژه بانوان به تصویب شورا رسیده است و شهرداری باید امر جانمایی و احداث آن را سریع‌تر شروع کند.

نیازمند خاطرنشان کرد: در همین راستا بوستان‌های بانوان و خانواده در منطقه‌های ۲ و ۶ شهرداری قم در حال ساخت هستند.

او افزود: ۲۲۰ میلیارد ریال برای احداث بوستان بانوان در منطقه ۲ شهرداری قم در نظر گرفته شده ‌است، همچنین ردیف بودجه‌ای نیز برای ساخت بوستان بانوان در پنج نقطه نهایی شده است و تلاش می‌شود، روند اجرایی آن به ‌زودی آغاز شود.

رئیس کمیته امور بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای بسترسازی ورزش صبحگاهی بانوان اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها در بوستان‌های بانوان، هم‌اینک ورزش صبحگاهی با حفظ شئونات اسلامی و با حضور مربیان متخصص در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha