برگزاری رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی خلاق صنایع‌دستی در رفسنجان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان از آغاز برگزاری رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی خلاق محصولات خانگی و صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حسن حسینی شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در آیین رونمایی از پوستر این رویداد در محل بزرگترین خانه خشتی جهان (خانه حاج آقا علی رفسنجان) اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه محصولات خانگی و صنایع‌دستی، بسته‌بندی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان افزود: این رویداد با هدف ایجاد خلاقیت و نوآوری در طراحی و بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی برگزار می‌شود زیرا خلاقیت یکی از عوامل بسیار مهم برای توسعه صادرات صنایع‌دستی است.

او با بیان اینکه از صاحبان ایده برای حضور در این رویداد دعوت می‌شود بیان کرد: صاحبان ایده می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ بهمن‌ماه جاری به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند ضمن اینکه منتخبین آثار هم با استفاده از حمایت‌های مجتمع مس سرچشمه به عنوان الگو مطرح خواهند شد.

حسینی تاکید کرد: محورهای این رویداد شامل طراحی و بسته‌بندی صنایع غذایی، طراحی و بسته‌بندی صنایع‌دستی، طراحی و بسته‌بندی سوغات، طراحی و بسته‌بندی گیاهان دارویی و سایر موارد است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان تا ۳۰ بهمن‌ماه جاری مهلت دارند که ایده‌های خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند اظهار کرد: این ایده‌ها تا دهم اسفند جمع‌آوری و ارزیابی می‌شوند و پس از ارزیابی؛ صاحبان ایده‌های برتر تا پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ مورد آموزش حضوری یا مجازی در مرکز نوآوری شهید ستاری قرار می‌گیرند.

او بیان کرد: ششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ هم اختتامیه رویداد برگزار خواهد شد و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس ۰۳۴۳۴۳۱۳۰۱۰ تماس بگیرند.

حسینی خاطرنشان کرد:  این رویداد با همکاری دانشگاه آزاد رفسنجان، شرکت همگامان وابسته به مجتمع مس سرچشمه و مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha