ژئوپارک بهاباد ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در جریان سفر به شهرستان بهاباد با همراهی معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون میراث‌فرهنگی در بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان بهاباد ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد، طرح ژئوپارک آن توسط مشاور در حال تهیه است و سال آینده ثبت ملی می‌شود.

به ‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری روز یکشنبه یکم بهمن‌ماه به فعالیت‌های انجام شده در زمینه حفظ آثار تاریخی شهرستان بهاباد اشاره کرد و گفت: شهرستان بهاباد، به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های متنوع از جمله آثار تاریخی، فرهنگی و همچنین طبیعت زیبا و خاص در دل کویر، می‌تواند گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان بهاباد ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد، طرح ژئوپارک آن توسط مشاور در حال تهیه است و سال آینده ثبت ملی می‌شود.

رستگاری از بازسازی و مرمت برخی آثار تاریخی شهرستان از جمله قلعه‌ها و برج‌ها خبر داد و عنوان کرد: با تخصیص و تأمین اعتبار این آثار تاریخی و ارزشمند مرمت و بازسازی می‌شود تا مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

او از سرمایه‌گذاری در برخی طرح‌ها و مجموعه‌های گردشگری در شهرستان خبر داد و افزود: امیدواریم تا با پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانیم برخی از پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم تا بهره‌برداری از این پروژه‌ها انجام شود.

رستگاری بر حفظ و حمایت از موزه تاریخ بهاباد تأکید کرد و گفت: موزه تاریخ بهاباد یک موزه ارزشمند در شهرستان و حتی استان یزد به شمار می‌رود و لازم است مسئولین نسبت به ایجاد فضای بهتری برای این موزه اقدام نمایند تا حمایت جدی از آن صورت گیرد و آثار تاریخی که وجود دارد به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با تأکید بر اینکه گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه استان یزد است ادامه داد: درصورتی‌که بخواهیم این صنعت را به خوبی و در خورشان توسعه دهیم، لازم است به تمام نقاط استان توجه لازم و کافی را داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: تمامی شهرها و نقاط استان یزد دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی است و صرفاً اگر به آن توجه داشته باشیم و زمینه شکوفایی و تکمیل زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم، گردشگران زیادی به آن مراجعه خواهند کرد.

ژئوپارک بهاباد ثبت ملی می‌شود

ژئوپارک بهاباد ثبت ملی می‌شود

ژئوپارک بهاباد ثبت ملی می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر 1402110100020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha