هفتمین دوره استانی داوری صنایع دستی در سیستان و بلوچستان برگزار شد 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از انجام داوری ۱۱۰ اثر صنایع‌دستی به منظور دریافت مُهر اصالت خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا شه‌بخش اظهار کرد: این داوری طی ۲ روز توسط هیات داوران متشکل از کارشناسان زبده صنایع‌دستی استان انجام و آثار ارسالی مورد ارزیابی قرار گرفت.  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: عمده آثاری که مورد ارزیابی قرار گرفت شامل رودوزی های سنتی، حصیربافی، چرم و ... بود که توسط صنعتگران استان به این اداره کل ارسال شده بود.  

او ادامه داد: در مجموع ۱۱۰ اثر با امتیاز مناسب به منظور ارسال به داوری در سطح ملی که در روزهای ۷ و ۸ بهمن‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد، ارسال می‌شود.  

شه‌بخش عنوان کرد: از جمله ویژگی آثار این دوره شامل خلاقیت، مرغوبیت اصالت، بازاریابی و بسته‌بندی به عنوان یکی از شاخص‌های انتخاب آثار مُهر اصالت ملی است. این رویداد هر ۲سال یک‌بار در کشور برگزار می‌شود و در نهایت این آثار موفق به دریافت گواهینامه مهر اصالت می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha