طرح جامع گردشگری مازندران در حال تدوین است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به طرح توسعه جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون این طرح در استان انجام نشده و در حال حاضر با اعتبار اندکی که سازمان برنامه و بودجه اختصاص داد در حال تدوین است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی دوشنبه دوم بهمن ۱۴۰۲ در نشست هم‌اندیشی بررسی موانع و مشکلات گردشگری شهرستان بابلسر که در فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه ارتباط میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دانشگاه می‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند، اظهارکرد: با توجه به اینکه میراث‌فرهنگی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، فرابخشی و نظارت کننده است نمی‌توان به دلیل اعتبارات دولتی اندک از این اداره‌کل توقع چندانی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه شهرستان بابلسر به لحاظ میراثی، گردشگری و صنایع‌دستی شاخص است، افزود: با توجه به اینکه این شهرستان بیشترین گردشگر و مسافر را دارد باید در زمینه زیرساخت‌ها در خصوص سواحل و خیابان‌ها برنامه ریزی‌های مناسب صورت گیرد.

ایزدی با تاکید بر اینکه برای توسعه شهری باید زیرساخت‌های مختلف شهری برای حضور گردشگران در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: تجاریسازی شهرستان باید متناسب با شان میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و دانشگاه مازندران باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به طرح توسعه جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون این طرح در استان انجام نشد و در حال حاضر با اعتبار اندکی که سازمان برنامه و بودجه اختصاص داد در حال تدوین است.

ایزدی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر اینکه این طرح ظرف ۳ ماه انجام شود، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت استان مازندران تدوین این طرح جامع تقریبا عملی نیست به همین خاطر از دانشگاه مازندران درخواست مساعدت داریم.

او در خصوص هنرمندان صنایع‌دستی بابلسر، گفت: هنرمندان صنایع‌دستی شاخص در این شهرستان در حال فعالیت هستند که متاسفانه دغدغه بازار فروش دارند که تا زمانی که زیرساخت‌ها آماده نشود این بازار فروش برای آنها فراهم نمی‌شود.

او ادامه داد: بازارچه‌های فصلی برای فروش تولیدات صنایع‌دستی در شهرستان در ستاد تسهیلات سفر دایر می‌شود.

ایزدی با تاکید بر ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان بابلسر گفت: در مبادی ورودی و خروجی با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و وزیر میراث‌فرهنگی باید بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی ایجاد شود تا حرمت هنرمندان ما حفظ شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بیان کرد: ۲۶ کشور برای لغو روادید پس از همایش ملی گردشگری به میزبانی مازندران در بابلسر معرفی شد.

بابلسر می‌تواند در حوزه بازار، کشاورزی، مذهبی و سواحل برنامه داشته باشد

مجتبی قلی‌پور مهمترین مولفه مازندران را اقتصاد توریسم برشمرد که از سال‌های متمادی مورد غفلت قرار گرفته است، عنوان کرد و گفت: یکسری فعالان و سرمایه‌گذاران بدون برنامه منسجم وارد کار شدند که باید ادامه پیدا می‌کرد اما ناتمام ماند.

فرماندار شهرستان بابلسر با بیان اینکه سرمایه‌گذار می‌تواند با مشاوره نواقص را مرتفع کند، تصریح کرد: در حوزه گردشگری شاخه‌های مختلف توریسم علمی، فرهنگی، مذهبی، اکوتوریسم و سلامت داریم اما متاسفانه برنامه‌ای برای این توریسم وجود ندارد.

قلی پور با اشاره به اینکه در دولت‌های قبل نگاه به غرب استان بوده اما در دولت سیزدهم توسعه شرق استان مورد تاکید قرار گرفته، مهمترین پازل گردشگری شمال کشور از لحاظ تراکم جمعیت و حضور سرمایه‌گذاران و وسعت عرصه سواحل را استان مازندران عنوان کرد.

فرماندار بابلسر با تاکید بر اینکه پلاژداران در سواحل باید برای ساماندهی از سرمایه‌گذاران دعوت کنند، افزود: باید برای توسعه و جذب گردشگر از سرمایه‌گذاران استفاده شود.

او با اشاره به وضعیت نامناسب کشاورزی در استان، گفت: با توجه به اینکه در اکثر مناطق با مشکل اقتصاد کشاورزی مواجه هستیم باید از این مشکلات به عنوان فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

قلی پور با اشاره به این مطلب که برای توسعه پایدار با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان می‌توان برنامه‌ریزی کرد، افزود: در بابلسر می‌توانیم در حوزه بازار، کشاورزی، مذهبی و سواحل برنامه داشته باشیم. 

فرماندار بابلسر خاطرنشان کرد: بابلسر با توجه به حضور گردشگران این قابلیت را دارد که به عنوان پایلوت گردشگری مهم کشور معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha