هیات‌های اندیشه‌ورز گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با مشارکت بنیاد نخبگان فعال می‌شود 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی و فعال‌سازی هیات‌های اندیشه‌ورز تخصصی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی با مشارکت بنیاد ملی نخبگان استان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم دوم بهمن‌ماه در دیدار رئیس بنیاد نخبگان استان که در محل اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: استفاده و بهره‌گیری ازظرفیت فکری و عملی نخبگان، هیات‌های علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان جوان و با انگیزه در این اداره کل جزو ضرورت‌ها محسوب می‌شود و برای این مهم نیز برنامه‌ریزی داریم.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: معتقدیم اگر کارهای علمی و تخصصی به نخبگان و دانشجویان جوان باانگیزه و تحصیلکرده سپرده شود به دلیل خلاقیت، پویایی و نشاط جوانی که دارند می‌توانند منشا اثرات مثبت و اثرگذار باشند.  

او ادامه داد: طبیعتاً در این اداره کل از ایده‌ها و نظرات اساتید دانشگاهی و نخبگان بهره‌مند خواهیم شد و از ایجاد و راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی نیز به طور کامل حمایت می‌کنیم و امیدواریم که این هیات‌ها بتوانند در روند حل مسائل خرد و کلان حوزه‌های مختلف در کوتاه‌ترین زمان بیشترین اثر را داشته باشند. 

به گفته طهرانی مقدم، این هسته‌های فکری خلاق با طرح ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود می‌توانند محصولات و خروجی های قابل قبولی را ارائه کنند و ما نیز در این مسیر تا حد توان حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.  

رئیس بنیاد نخبگان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: هیات‌های اندیشه‌ورز تخصصی با مشارکت و نظارت و حمایت دستگاه‌های اجرایی به صورت تخصصی تشکیل می‌شوند که هدف آن نیز در گام اول شناسایی مشکلات و مسائل و سپس تلاش برای حل آنها با استفاده از ظرفیت نخبگان علمی و اساتید دانشگاهی و هیات‌های علمی است.  

محمد اکاتی افزود: هیات‌های اندیشه ورز در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌توانند در راستای بازایابی نوین محصولات، تجارت الکترونیک، عرضه و فروش، تجاری‌سازی و برندینگ و آموزش و... اقدامات موثری انجام دهند.  

او اظهار کرد: نخبه‌پروری و حمایت از نخبگان و بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی های جوانان خلاق استان در راستای حل مسئله از دیگر اهداف این بنیاد است که در قالب طرح‌های مختلف اجرایی می‌شود و بنیاد نخبگان نیز بر تمامی این امور با مشارکت هر دستگاه نظارت کامل بر حُسن اجرا را دارد و حمایت‌های لازم مادی و معنوی، مشورتی و علمی نیز از فعالان طرح‌ها انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha