هنرمندان صنعتگر کردستانی از قالب خودگرایی به جمع‌گرایی متمایل شوند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: پیشرفت و توسعه صنایع‌دستی استان در گرو گذر از خودگرایی به جمع‌گرایی است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، سعید نظری روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در نشست بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان صنعتگر رشته خراطی شهرستان سنندج اظهار کرد: صنایع‌دستی کردستان حاصل تلاش مردان و زنان هنرمندی است که قدمتی به درازای تاریخ دارد و جزو افتخارات ارزشمند فرهنگی و هنری استان و کشور به‌شمار می‌رود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی کردستان افزود: در حال حاضر بیش از  ١٢ هزار  نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ٣٥ رشته صنایع‌دستی و افراد بسیار دیگری نیز به‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌جای استان در حوزه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

نظری بر لزوم توسعه و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی استان تأکید و عنوان کرد: لازمه زنده نگه‌داشتن، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در استان، حمایت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط از هنرمندان این حوزه است.

او یادآور شد: اگر بخواهیم صنعت صنایع‌دستی را توسعه دهیم و سهم قابل قبولی در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی‌های صحیحی برای معرفی و همچنین بازاریابی و عرضه محصولات آن داشته باشیم.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این مهم بدون کار جمعی و حضور تشکل‌های صنایع‌دستی محقق نخواهد شد، بیان کرد: در استان بیشتر صنعتگران به صورت فردی مسغول فعالیت هستند، لذا در نظر داریم رشته‌های فعال استان را با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی در قالب تشکل و به‌صورت منسجم و تخصصی، به سوی فعالیت جمعی سوق دهیم.

نظری در پایان سخنانش گفت: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در کردستان و هدفمند کردن برپایی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از دیگر سیاست‌های راهبردی در راستای حفظ و توسعه صنایع‌دستی در استان است که مورد توجه این مجموعه قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110500283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha