افتتاح ۲۲ پروژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان در دهه فجر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از بهره‌برداری ۲۲ پروژه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری با اعلام این خبر گفت: تعداد ۲۲ پروژه جمعاً با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۵۲ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۵۸۲ نفر ازجمله پروژه‌های ایام‌ دهه فجر است که در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها که شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، مزرعه گردشگری، خانه مسافر، شرکت خدمات مسافرتی و پروژه مرمت بنای تاریخی با کاربری خانه صنایع‌دستی است، تعداد ۸۰ اتاق و ۳۵۵ تخت به ظرفیت اقامتی استان می‌افزاید.

او در ادامه افزود: از این تعداد پروژه قابل‌افتتاح در ایام دهه مبارک فجر در استان گلستان تعداد ۹ اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال بیش از ۲۰ نفر را فراهم می‌کند.

ساوری دهه فجر را فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با انقلاب شکوهمند اسلامی و اهداف مقدس آن دانست و اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری و اجرایی شدن این پروژه‌ها زمینه توسعه و رونق گردشگری و صنایع‌دستی استان بیش‌ازپیش فراهم آید.

او تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان آمادگی لازم برای همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری استان را دارد و از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در این زمینه دعوت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110700323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha