هنرمندان، میراث بانان هویت هنری ایران‌زمین هستند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، هنرمندان را میراث بانان هویت هنری ملت بزرگ ایران در طول تاریخ دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز جمعه ۶ بهمن ماه نمایشگاه هنری میراث ماندگار (۱) همراه با تجلیل از استاد علی خوشنویس زاده اصفهانی برگزار شد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه، حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در جمع هنرمندان اصفهانی گفت: بی‌تردید هنر در میان ایرانیان خداجوی نقش والایی در شکل‌گیری و امتداد فرهنگ و تمدن ایران‌زمین دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: هنر موهبت الهی است که فقط به انسان‌های فرهیخته‌ای که به مرز خداجویی و عرفان رسیده‌اند اعطا می‌شود، لذا این هنرمندان به‌راستی با خلوص نیت و حسن خلق و سلوک رفتار، میراث بانان هویت هنری این سرزمین هستند.

در ادامه این مراسم، ضمن تجلیل از استاد علی خوشنویس زاده اصفهانی، به مناسبت بیش از ۶۰ سال فعالیت هنری در رشته هنر سوخت چرم، از اثر منحصربه‌فرد وی بانام حضرت علی (ع) رونمایی و سپس نمایشگاه میراث ماندگار (۱) در محل نمایشگاه نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110700349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha