فرهنگ ایثار و شهادت میراث ارزشمند جاودان میراث فرهنگی ایران است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سالروز شهادت عباس بخت افروز، شهید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فرهنگ ایثار و شهادت را میراث ارزشمند جاودان فرهنگی ایران‌زمین دانست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، صبح امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه طی آیینی چهل و دومین سالروز شهادت عباس بخت افروز، شهید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با حضور امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سرهنگ محمد رضایی مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان و همکاران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و همچنین خانواده شهید بخت افروز گرامی داشته شد.

در این آیین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بسیار خرسندم که ادامه‌دهنده راه شهدا به‌ویژه حاج قاسم سلیمانی باشیم.

امیر کرم زاده افزود: مقوله دفاع مقدس باعث شد تا واژگان جدیدی همچون رشادت، ولایت و میهن‌پرستی در فرهنگ اصیل ایرانی دوباره فرصت مطرح‌شدن پیدا کند.

او تصریح کرد: بنا بر تأیید رهبر فرزانه انقلاب پاسداشت و اکرام شهدا و خانواده آن ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا مسئولیت ما در جامعه بزرگ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایجاب می‌کند تا در قالب میراث ناملموس از میراث ارزشمند آنان حفاظت کنیم، با این وصف معتقدم فرهنگ ایثار و شهادت در میراث فرهنگی ایران باید نهادینه شود.

در ادامه این نشست سرهنگ محمد رضایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان نیز با ایراد سخنانی گفت: میراث انقلاب و دفاع مقدس حاصل خون هزاران شهید است که بر همگی ما واجب است راه آن‌ها را ادامه دهیم.

او افزود: استعمارگران هیچ‌گاه نخواستند ایران سربلند و قوی باشد، لذا با نگاهی به تاریخ ۴۵ سال اخیر ایران می‌بینیم که هرروز یک مشکل جدید برای ما فراهم کردند که می‌توان آن را در قالب جنگ نظامی، جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی یاد کرد.

در ادامه این آیین از خانواده شهید عباس بخت افروز در چهل و دومین سالروز شهادت او و هم‌زمان با ایام دهه کرامت تجلیل شد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022201209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha