دوره آموزش قلم‌زنی روی مس در شهرستان سلطانیه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه گفت: آموزش دوره قلم‌زنی روی مس به عنوان یکی از صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه در آرامگاه چلبی اوغلو آغاز شد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، پروانه عسگری روز ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ گفت: آموزش دوره قلم‌زنی روی مس به عنوان یکی از صنایع دستی شهرستان سلطانیه در آرامگاه چلبی اوغلو آغاز شد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: دوره آموزشی قلم‌زنی روی مس با هدف توسعه و ترویج این رشته و آشنایی و جذب جوانان و هنرجویان علاقه‌مند به قلم‌زنی در محل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان به بانوان آموزش داده می‌شود.  

او گفت: قلمزنی هنری والا و ارزشمند در فرهنگ سنتی و هنرهی معنوی ایرانیان است و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که به کمک ذوق و اندیشه هنرمند ایرانی با تأثیر از آداب، سنن، فرهنگ و مذهب در بیان آرا و عقاید ایرانیان به زیباترین شیء فلزی نقش بسته است.  

عسگری گفت: بدون شک این آثار با معرفی فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تولید پایدار و توسعه دارد و باید بیش از گذشته برای احیای آن تلاش شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110800460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha