برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه فجر

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت ایام دهه فجر جشنواره بازی‌های بومی محلی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، رحمان همت‌پور امروز دوشنبه نهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در نشست کمیته بزرگداشت دهه فجر ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: هیئت ورزش روستایی و بازی‌های محلی، برای ایام پر خیروبرکت دهه فجر، برنامه‌های متنوعی ازجمله برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی همراه با ساز و موسیقی محلی و همایش پیاده‌روی در سطح استان در نظر گرفته است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی، گردشگری و ورزشی در گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان برگزار می‌شود.

همت‌پور افزود: این برنامه‌های در شهرستان‌های بویراحمد، بهمئی، کهگیلویه، لنده، چرام و گچساران با همکاری روسای ادارات ورزش و جوانان و روسای هیئت‌های ورزش روستای و بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مسابقات تنیس روی میز، فوتسال، والیبال، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، همایش پیاده، دارت، فوتبال دستی، شطرنج، چوب کشی، هفت‌سنگ، دال پلان، گرنا، الختر و دو و میدانی به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های مسابقات در این ایام خبرداد و ادامه داد: این مسابقات در روستاهای شهرستان‌های استان با همکاری دهیاران و مسئولین خانه‌های ورزش روستایی برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110900517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha