تمدید ۳ سال پروانه گردشگری مجتمع معدنی سرب و روی انگوران

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران از تمدید سه‌ساله پروانه بهره‌برداری گردشگری معدنی این مجتمع به وسیله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران خبر داد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، عارف باقری گفت: با تلاش‌های همکاران ما در مجتمع معدنی سرب و روی انگوران، پروانه گردشگری این مجتمع که نخستین پروانه گردشگری معدنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است، به مدت سه سال و توسط وزارت میراث فرهنگی تمدید شد. 

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران افزود: معدن سرب و روی انگوران به عنوان نخستین معدنی که پروانه گردشگری معدنی دریافت کرده، یکی از سیاست‌گذاری‌های خود را در راستای توسعه گردشگری معدنی قرار داده‌ایم. 

باقری تاکید کرد: در همین راستا معدن انگوران با توجه به شرایط آب و هوایی، طبیعت بی‌نظیر پیرامونی، پیت منحصر به فرد روباز و همچنین دو تونل زیرزمینی به طول بیش از ۲۴۰۰ متر به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری معدنی شناخته می‌شود. مشاهده معادن روباز و زیرزمینی انگوران، روش‌های اکتشاف و استخراج آن‌ها، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، ماشین‌آلات معدنی مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی از جمله جاذبه های گردشگری مجتمع معدنی سرب و روی انگوران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110900552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha