صدور و تمدید گواهی استاندارد ۲۳ واحد از تأسیسات گردشگری استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور و تمدید ۲۳ گواهی استاندارد تأسیسات گردشگری این استان شامل واحدهای اقامتی و پذیرایی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در بازدید از تأسیسات گردشگری گرگان، با اعلام این خبر گفت: صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری طبق ماده ۱۱ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و بر اساس بخشنامه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای درجه‌بندی این تأسیسات انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: استانداردسازی به‌منظور ارتقای سطح کیفی و کمی ارائه خدمات توسط تأسیسات گردشگری در سطح استان و افزایش رفاه مسافران انجام می‌شود. در این راستا کارشناسان برای تطبیق شرایط تأسیسات گردشگری با استانداردهای تعیین‌شده اقدام می‌کنند و واحدهای خدمات دهنده گردشگری ازجمله هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی را در سه سطح فنی و مهندسی، ایمنی و بهداشتی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: در صورت انطباق تأسیسات گردشگری با شاخص‌های تعیین‌ شده، واحدهای مذکور به کمیته درجه‌بندی معرفی می‌شوند.

ساوری در ادامه یادآور شد: از ابتدای طرح استانداردسازی واحدهای گردشگری در سال ۱۳۹۴ تاکنون ۶۹ واحد گواهی استانداردسازی دریافت کرده‌اند که ۲۳ مورد آن شامل صدور ۱۰ و تمدید ۱۳ گواهی در سال جاری اجرایی شده و تعداد ۴۷ مورد پرونده در چرخه ارزیابی قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111000585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha