جشنواره‌های محصولات کشاورزی رامسر در مزارع برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر اظهار کرد: از این پس جشنواره‌های متنوع محصولات کشاورزی شهرستان رامسر در مزارع تحت عنوان گردشگری کشاورزی برگزار می‌شود..

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز با اعلام این خبر که درصدد هستیم از این پس، جشنواره‌های متنوع محصولات کشاورزی شهرستان رامسر را تحت عنوان گردشگری کشاورزی در مزارع برگزار کنیم؛ گفت: توسعه گردشگری می‌تواند به کمک حفظ کشاورزی بیاید و باعث توسعه هر چه بیشتر مزارع شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر با بیان اینکه می‌توانیم با رعایت قوانین از مزیت کشاورزی در جذب توریست استفاده کنیم، افزود: باید هر چه سریع‌تر این واقعیت را که گردشگری می‌تواند حافظ منافع کشاورزان باشد، ترویج کرده و از موهبت حضور میلیونی گردشگران بهره‌برداری کنیم.

سحرخیز ورود دیرهنگام گردشگری در عرصه کشاورزی را موجب آسیب‌های جدی به مزارع دانست و تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان زمین‌های خود را زیر کشت نبردند و یا نوع کشت و کار خود را تغییر دادند و همیشه متضرر بودند اگر زودتر گردشگری در کنار کشاورزی قرار می‌گرفت حتما کشاورز هم از بهره اقتصادی آن استفاده می‌کرد و کشاورزی هم حفظ می‌شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر با بیان این مطلب که ظوابط مزارع گردشگری توسط دو وزارتخانه کشاورزی و گردشگری تدوین و ابلاغ شده و جا دارد تلاش کنیم در این خصوص قدم برداشته و کشاورزی را به دلیل اهمیت حفظ کشاورزی با زندگی مردم حفظ کنیم، یادآور شد: شهرستان رامسر دارای پتانسیل‌های بالایی در کشاورزی است مزارع برنج، کیوی، مرکبات، فندق، گردو، گیلاس، آلبالو و گل گاوزبان و محصولات دامی و صید و صیادی همگی از امتیازات کشاورزی در شهرستان رامسر است که می شود با برنامه‌ریزی و تبدیل اینگونه مزارع به گردشگری کشاورزی محیطی مفرح و در نتیجه آموزشی برای گردشگران فراهم کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر تجربه کار در مزرعه را بسیار جذاب دانست و بیان کرد: تجربه یک روز کاری در مزرعه در فصل نشای برنج و یا کار در مزرعه گیلاس و آلبالو و یا کار در مزرعه گل گاو زبان همگی از مزایای مزرعه گردشگری است و این جذابیت کشاورز را نیز در حفاظت مزارع کشاورزی دلگرم می‌کند.

سحرخیز همچنین بابیان این مطلب که شهرستان رامسر دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در اجرای جشنواره‌هاست؛ گفت: جشنواره‌های بهار نارنج، گل گاوزبان. شیردوشان اشکور، گل گیلاس، ازگیل و جشنواره گل آلبالو همگی در بستر مزارع گردشگری قابل اجرا است و اداره میراث‌فرهنگی در تلاش است زمینه اجرای جشنواره‌ها را در مزارع گردشگری کشاورزی فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111100667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha