افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۶ پروژه با اعتبار ۵۶۸ میلیارد تومان در آذربایجان غربی در دهه فجر 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در دهه فجر ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶۸ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری، ۱۱ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: افتتاح اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ارومیه، ۶ واحد بوم‌گردی، دو سفره‌خانه سنتی، دو مجتمع تفریحی و گردشگری، یک هتل، یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، یک مهمان‌پذیر، مسجد جامع و راسته سنگ‌تراشان بازار ارومیه، حمام میرزارسول مهاباد، راسته میرهاشم بازار خوی و ... از جمله پروژه‌های افتتاحی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: همچنین در این هفته مجتمع گردشگری خوشاکو ارومیه مشتمل بر تله‌کابین و هتل و یک باب هتل‌آپارتمان در مهاباد کلنگ‌زنی می‌شود.

او با دعوت از خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از ۲۳ بهمن در تهران برگزار می‌شود که آذربایجان غربی نیز در این نمایشگاه شرکت فعال خواهد داشت، معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی استان از اهداف حضور در این نمایشگاه است.

صفری با توجه به گستردگی فعالیت‌های این اداره‌کل افزود: برای این منظور این اداره‌کل بدون هم‌افزایی با نهادهای مختلف از جمله شهرداری‌ها نمی‌تواند موفق عمل کند بنابراین برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از شهرداری‌های استان برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است‌، همچنین در این نمایشگاه انجمن‌های راهنمایان گردشگری، دفاتر مسافرتی و گردشگری و هتل‌داران نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111200721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha