۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی پرداخت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از پرداخت پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع‌دستی لرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل ازروابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن پور  روز شنبه 14 بهمن ماه ۱۴۰۲ گفت: به منظور ایجاد اشتغال در بخش صنایع‌دستی از ردیف اعتباری تبصره ۱۸ و پس از تشکیل پرونده هنرمندان، مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: این میزان تسهیلات، پس از تکمیل پرونده و مستندات و معرفی به بانک، به ۲۱۹ صنعتگران لرستانی پرداخت شد.

او تصریح کرد: بی‌شک صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین ابعاد فرهنگی یک کشور است و در ایجاد اشتغالزایی مولد و دیرپا نقش مهم و بسزایی دارد.

جسن‌پور با اشاره به بررسی مشکلات این حوزه توسط کارشناسان و با همفکری هنرمندان، اظهار کرد: ارائه راهکار در این حوزه می‌تواند به حفظ این صنعت کمک کرده و در نتیجه باعث بهبود وضع اقتصادی و ارزآوری جامعه شود.

او افزود: رشته‌های قلمزنی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، سفالگری، هنرهای چوبی، سازسازی، تولیدات چرمی دست دوز، گلیم، ماشته و ریسندگی مشمول دریافت تسهیلات ماده ۱۸ شده‌اند.

علاوه بر پرداخت مبلغ یاد شده در راستای تبصره ۱۸، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیز در راستای توسعه مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی بصورت تسهیلات به هنرمندان استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha