اجرای ۶۹ پروژه مرمت آثار تاریخی در قزوین

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: ۵۴ پروژه مرمت آثار تاریخی و ۱۵ پروژه مرمت مشارکتی در استان قزوین از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون اجرایی شده است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، احسان نورانی روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گزارشی از عملکرد حوزه میراث‌فرهنگی در دولت سیزدهم ارائه کرد.

نورانی با اشاره به اجرای عملیات مرمت و ساماندهی آثار تاریخی طی این مدت گفت: اجرای ۵۴ پروژه مرمت آثار تاریخی با اعتبار ۳۰۰ میلیاردریال با اشتغالزایی برای ۳۲۴ نفر و اجرای ۱۵ پروژه مرمت مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیاردریال و اشتغال‌زایی برای ۸۰ نفر از مهمترین اقدامات انجام‌شده در این حوزه است.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین افزود: ثبت ۴۲ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در فهرست میراث ملی کشور و ثبت اثر ارزشمند کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه در فهرست میراث جهانی یونسکو در این دولت صورت گرفته است.

او از اجرای بیش از ۱۰ پروژه کاوش باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی استان خبر داد و یادآورشد: همچنین طی این مدت تعداد ۲۴ فقره تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی انجام شده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha