یک اقامتگاه بوم‌گردی در شهر بشرویه افتتاح شد

مسئول میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی خان سالار شهر بشرویه به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سیدامیر سلیمانی رباطی گفت: اقامتگاه بوم‌گردی خان سالار در سومین روز از دهه فجر ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از مسئولین و روسای ادارات شهرستان بشرویه افتتاح شد.

مسئول میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه در خصوص خانه تاریخی عادل گفت: این بنای تاریخی در زمره بناهای بزرگ مقیاس تک ایوانی شهر بشرویه قرار می‌گیرد که در اواخر دوره قاجار با مصالح خشت و گل و در مقیاسی معادل ۳۰۹ مترمربع ساخته شده است.

سلیمانی در خصوص هزینه‌های انجام شده تا بهره‌برداری بنا افزود: مبلغ ۷ میلیارد ریال از محل تسیهلات فنی و اعتباری به سرمایه‌گذار اعطا شد که در مجموع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مبلغ  ۳۰ میلیاردریال هزینه شده است.

او گفت: اقامتگاه بوم‌گردی خان سالار هجدهمین اقامتگاه شهرستان بشرویه است که زمینه اشتغال تثبیتی سه نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha