سفره‌خانه سنتی آراد در تویسرکان همدان افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از بهره‌برداری سفره‌خانه سنتی آراد در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار و نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده در آیین افتتاح سفره‌خانه سنتی آراد در تویسرکان گفت: سفره‌خانه سنتی آراد، با مرمت و احیای حمام تاریخی زرهان با اعتباری به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی هفت نفر بصورت مستقیم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: حمام تاریخی زرهان با زیربنایی به میزان ۴۰۰ مترمربع که امروز با عنوان سفره‌خانه سنتی زرهان به بهره‌برداری رسید، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: طرح مرمت و احیای این بنای تاریخی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه و در شورای فنی اداره‌کل به تصویب رسیده است و در مدت سه سال مرمت و تجهیز شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز در آیین افتتاح ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: همگان همدان را با آثار تاریخی متعدد و طبیعت زیبا و صنایع‌دستی فاخر آن می‌شناسند و از این‌رو گردشگری بعنوان محور توسعه استان تعریف شده است و در همین راستا مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را در راستای حمایت از این بخش به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام خواهد داد.

حسین افشاری، فرماندار تویسرکان در ادامه اظهار کرد: حمام زرهان یکی از حمام‌های شاخص و معروف شهرستان تویسرکان است و در موقعیت مناسبی از نظر دسترسی در شهر تویسرکان قرار گرفته است.

او گفت: اقدام میراث‌فرهنگی در راستای مرمت و در نتیجه احیای این بنای تاریخی اقدامی بسیار ارزشمند است که ضمن ایجاد اشتغال، موجب حفظ این اثر ملی نیز شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha