برگزاری نخستین نشست استانی گردشگری کودک و نوجوان استان اصفهان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری نخستین نشست استانی گردشگری کودک و نوجوان در اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا حبیبی با اعلام این مطلب گفت: نخستین نشست استانی گردشگری کودک و نوجوان با حضور جمعی از فعالان این حوزه از بخش دولتی و خصوصی روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در محل سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه مهم‌ترین مرحله رشد و شکل‌گیری هویت فردی و اجتماعی در دوران کودکی اتفاق می‌افتد، بنابراین باید به این نکته توجه کرد که گردشگری کودک و نوجوان چه نقشی بر شکل‌گیری هویت و استقلال افراد در این سن خواهد داشت، لذا توجه و سرمایه‌گذاری در این حوزه امری است که نه‌تنها منجر به رشد فردی کودک و نوجوان می‌شود، بلکه رشد اجتماعی این گروه مهم از جامعه را نیز در برمی‌گیرد و توسعه پایدار را در تمامی سطوح جامعه ازجمله گردشگری به همراه دارد.

او افزود: سفر نوعی دیگر از آموزش است، گردشگری کودک و نوجوان به دلیل ماهیت و ذات آزاد و رها و نداشتن وابستگی به آموزش رسمی به کودک و نوجوان اجازه می‌دهد که در حین سفر تجربیات زیادی بیاموزد و باعث شادابی و سلامت و تندرستی کودک و نوجوان می‌شود.

حبیبی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست، تبیین ابعاد مختلف گردشگری کودک و افزایش آگاهی فعالین این حوزه، چگونگی فعالیت در این حوزه، ترویج این نوع گردشگری معرفی ظرفیت‌های گردشگری کودک و نوجوان، نحوه طراحی تورها و احیاء دوره‌های آموزشی راهنمایان گردشگری کودک است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha