فعالیت ۲۵ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی در کرمانشاه/ حضور پررنگ صنعتگران کرمانشاهی در نمایشگاه توانمندی بانوان

نمایشگاه توانمندی بانوان کرمانشاهی به مناسبت دهه فجر با حضور پر رنگ زنان هنرمند و صنعتگر استان افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی عصر روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه درحاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی بانوان کرمانشاهی اظهار کرد: بانوان هنرمند و صنعتگر استان در این نمایشگاه حضور بسیار پر رنگی دارند و برپایی غرفه‌های معرفی تولیدات صنایع‌دستی توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: در این نمایشگاه که با همکاری شهرداری وامور بانوان استانداری کرمانشاه برگزار شده است تعداد ۱۰ غرفه صنایع‌دستی برپا شده است. گلیم، چرم، منبت چوب، گیوه، خاتم، میناکاری و...  از جمله موارد عرضه شده در این نمایشگاه است.

او گفت: تعدادی غرفه صنایع‌دستی با حضور صنعتگران تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز در این نمایشگاه دایر شده است. برپایی ۵ سیاه چادر عرضه غذاهای بومی و محلی نیز از جمله موارد جانبی این نمایشگاه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که بخش اعظم آن‌ها از جامعه بانوان هستند.

او اظهار کرد: تولید محصولات صنایع‌دستی یکی از مهمترین مشاغل مورد توجه زنان به ویژه بانوان سرپرست خانوار است.

در استان کرمانشاه ۷۵ رشته فعال صنایع‌دستی وجود دارد که گلیم بافی، گیوه بافی، منبت چوب، ساخت ابزارآلات فلزی، میناکاری، ساخت زیورآلات سنتی از جمله مهمترین رشته‌های آن است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha