افتتاح ۲۰ طرح گردشگری همزمان با دهه فجر در استان اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افتتاح ۲۰ طرح گردشگری در پهنه استان اصفهان همزمان با دهه فجر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های معاونت سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های اداره‌کل و به همت بخش خصوصی، در دهه فجر امسال شاهد رشد فزاینده زیرساخت‌های گردشگری در گستره استان پهناور اصفهان خواهیم بود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، بیست طرح گردشگری در شهرستان‌های اردستان، آران و بیدگل، کاشان، خوانسار، فلاورجان، تیران و کرون، خوروبیابانک، گلپایگان، نائین، نجف‌آباد و نطنز هم‌زمان با دهه فجر آماده بهره‌برداری است.

او افزود: این طرح‌ها شامل پنج اقامتگاه سنتی با نجات بخشی پنج خانه تاریخی در پهنه استان، ۱۴ اقامتگاه بوم گردی با نجات بخشی ۱۴ خانه تاریخی روستایی و یک هتل دوستاره در پهنه استان است که به زیرساخت‌های گردشگری استان افزوده خواهد شد.

محققیان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها که با حمایت دولت و به همت بخش خصوصی انجام می‌شود، تعداد ۵۵۴ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده‌ شده و برای ۱۵۶ نفر در پهنه استان به‌صورت مستقیم تولید اشتغال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha